הבדלים ובחירה נכונה של כבל מיקרופון

מיקרופון הינו מכשיר הממיר קול לאות חשמלי לצורך שליחה לרמקולים כך שיישמעו לאוזניי הקהל רחב, או לצרכי הקלטה אולפנית. זמרים אשר מופיעים רבות בפני קהל חייבים להשתמש במיקרופון על מנת שכל הנוכחים באולם ישמעו את שירתם. כמו כן, בימינו קיימים הרבה בילויים, ואחד מהם מצריך שימוש במיקרופון באופן תמידי: הקריוקי.

ישראלים רבים אוהבים לשיר בקולי קולות לצלילי השירים האהובים עליהם ולהשתמש במיקרופון תוך כדי תנועה. מעבר לבילויי זה, ניתן למצוא מיקרופונים באירועים חשובים אשר אנו חווים במהלך החיים, כגון חתונות, בר מצוות, ימי הולדת וכדומה. בכל רגעים חשובים הכוללים קהל בינוני עד גדול, ניתן היום למצוא מיקרופון. אך על מנת שהסאונד תהיה הטובה ביותר, יש לדעת לבחור היטב את הכבל הנכון למיקרופון.

ההבדלים בין הכבלים

ישנו מבחר מגוון של כבלים מיקרופונים, כאלה טובים ופחות טובים. על מנת להבין היטב נושא זה יש להבין קודם כל מה הוא כבל למיקרופון. במילים יותר מקצועיות, כבל מיקרופון הוא כל כבל הכולל מחבר XLR, המיועד לשימושי וידאו ואודיו, וכמובן למיקרופונים. לשימוש הביתי ניתן להשתמש עם חיבור הנקרא מחברי PL. כפי שנאמר, ישנם כבלים שונים עם הבדלים, המאפשרים לבחור את הכבל הנכון למיקרופון המתאים:

· המחבר הנפוץ ביותר בעולם המיקרופונים היום הינו מחבר XLR3המשמש לתעבורה איכותית של סיגנאל אודיו. כולל שני צדדים, צד אחד המשמש יציאה ונקרא "XLR-זכר" וצד שני המשמש יציאה בשם "XLR-נקבה".

· המחבר אשר משתמשים לציוד קולנוע מקצועי, מצלמות וציוד תאורה הינו המחבר XLR4.

על מנת להבדיל בין הכבלים, יש לדעת איזה מיקרופונים יש לכם או תרצו לקנות. כך הבחירה תהיה יותר קלה וברורה.

בחירה של כבל מיקרופון

הדבר הראשון שאותו תצטרכו לשקול היטב הינו התקציב שלכם לרכישה של כבל XLR. ישנם כבלים שונים בתקציבים המתאימים לכל כיס. יש לציין שככל שהמחיר גבוה יותר, כך הכבל נוטה להיות איכותי יותר ולשמור על עמידות לאורך זמן. כבלים זולים לרוב יהיו בעלי מחברים שמתפרקים בקלות והלחמות פנימיות עדינות.

בנוסף לכך, יש לבדוק היטב על לאיזה מיקרופון אתם צריכים התאמה כבל. כבל המתאים לציוד קולנוע לא יתאים למיקרופון לשימוש ביתי וכדומה. במידה ואינכם בטוחים, מומלץ לשאול אנשי מקצוע אשר יוכלו לתת מגוון של כבלים במחרים ואיכות שונה, ומתאימים למיקרופון שלכם.

למה חשוב לקנות ולבחור היטב כבל מיקרופון

כפי שנאמר, בחירה לא טובה של כבל יכולה בהחלט להשפיע לרעה על המיקרופונים. אנו רוצים למנוע מצב כזו, ועל כם יש מסבירים על החשיבות של בחירת כבל מיקרופון.

מעבר לכל הפרטים הטכניים, מיקרופון הינו כלי, או מכשיר אשר אנשים רבים משתמשים ונהנים ממנו. רוב הפעמים שיהיה צרוך לשימוש מיקרופון הינם בהחלט בפעמים עם קהל גדול. חשוב לבחור כבל טוב על מנת שלא תהיה תקלה באמצע האירוע, הופעה או פשוט באמצע קריוקי עם חברים ומשפחה.

לסיכום, המיקרופון משמח אנשים, משתמשים בו במקומות שונים לחלוטין אך הוא מכשיר וותיק מאוד שעדיין נשאר בלב של אוכלוסייה רבה. למרות שהטכנולוגיות מתחדשות עם השנים, המיקרופון נשאר הכוכב של החלק הסאונד. במידה ואתם מחפשים מיקרופון, קחו בחשבון את הסוגים, האיכות של הכבל, מכוון שבחירתו לא פחות חשובה מבחירת המיקרופון.

הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות