כלבים צבעוניים....

file0001680876120dogsבבית אחד יש ארבעה כלבים, כל אחד בצבע אחר: שחור, חום, לבן ואפור. לפניכם חמישה  פריטי מידע על הכלבים:

1. טייגר והכלב השחור הם חברים טובים ומעולם לא רבו. 2. הכלב הלבן וטייגר לא פגשו מעולם את הכלב החום. 3. אלוף אוהב ביסקוויטים 4. הכלב השחור וגורי רבים ללא הפסקה. 5. הכלב האפור נשך פעם את אביר בעת ריב. מה צבעו של כל אחד מהכלבים?

 

בדקו במשפט הראשון והשני איזה אפשרויות לצבעים עבור איזה כלבים אפשר לבטל וכך תמשיכו למשפט הרביעי והחמישי...

אפשר להעזר בטבלה דו-ממדית בה רושמים את שמות הכלבים בציר האופקי  ואת הצבעים בציר האנכי ועוברים משפט משפט...

א. "טייגר והכלב השחור חברים...". מסקנה" טייגר אינו שחור. ב. " הכלב הלבן וטייגר לא פגשו את הכלב החום". מסקנה: טייגר אינו לבן ואינו חום, ומכאן שהוא אפור. ג. "אלוף אוכל פיצה". פריט זה מספק מידע על שם הכלב. בינתיים אנו יודעים שטייגר אפור. נעבור לפריטים הבאים: 4. "הכלב השחור וגורי רבים ללא הפסק". מסקנה: גורי אינו שחור. 5. "הכלב האפור נשך פעם את אביר בעת ריב". אנחנו יודעים שהכלב האפור הוא טייגר ומפריט 1:"טייגר והכלב השחור חברים ומעולם לא רבו" אפשר להצליב מידע ולהגיע למסקנה שאביר אינו שחור(כי טייגר רב איתו-נשך אותו). מאחר וגם גורי אינו שחור, הרי שהכלב השחור חייב להיות אלוף. נותרו שני כלבים: אביר וגורי ושני צבעים: לבן וחום. גם כאן אפשר להצליב את המידע  "הכלב האפור נשך פעם את אביר..." עם פריט 2:" ידוע שטייגר לא פגש אף פעם את הכלב החום" .אם טייגר, הכלב האפור נשך את אביר ולא פגש מעולם את הכלב החום, אז אביר לא יכול להיות חום כי טייגר כן פגש אותו, אמנם בנסיבות לא נעימות...מכאן אפשק להסיק שאביר לבן וגורי חום.

 

הוספת תגובה

תגובות (2)

תגובות אחרונות

טיפש
הולכים להושיב אותי על כיסא חשמלי
גפן ה100ממת
10+29+67-5-8+4+3=100
קומפיוטק
2519
אתה צודק מעניין איך חישבת, אנחנו הרצנו במחשב