מה העדיף לואיס קרול?

אם באפשרותכם לבחור בין שעון, המפגר דקה בכל יום לבין שעון, שאינו פועל כלל-מה תעדיפו?

תחשבו על קריאת שעון במהלך היום.

עדיף שעון שאינו פועל מאחר ובכל מקרה שעון כזה יראה את השעה המדוייקת פעמיים ביממה.  שעון המפגר דקה בכל יום יראה את השעה המדוייקת רק אחת לשנתיים! לאחר שהראה השעון המפגר שעה מדוייקת הוא מתחיל לפגר דקה בכל יום. כעבור יומיים יפגר ב 2 דקות, כעבור 60 יום יפגר ב 60 דקות, כעבור 360 יום יפגר ב360 דקות שהן שש שעות (יראה את השעה 6 במקום 12) ורק אחרי 720 יום שהם שנתיים, יראה שוב את השעה המדוייקת..

הידעת?

סופר הילדים הנודע לואיס קרול (1832 -1898), שכתב את אליס בארץ הפלאות ואליס בארץ המראות, היה מרצה למתמטיקה באוניברסיטת אוקספורד ולפי דרישות התקופה-גם כומר. שמו האמיתי: לוטוויג' צ'ארלס דוג'סון וההוראה באוניברסיטה די שעממה אותו. במקביל לכתיבת הספרים תרם לתחומי הלוגיקה, הפרדוקסים, משחקי מילים, שירי אי-הגיון (שירי איגיון) וחידות.

 

הוספת תגובה

תגובות (5)

  • שחר

    אני משאמרה"אני נחשתי שזה השעון שלא עובד אבל מגניב" אני יגיד לכיתה שלי את זה ב1 יותר נכון. טוב מי שאמצי את זה היה חכם!!

    כתובת URL מקוצרת:
  • שחר

    אני ניחשתי שזה השעון שלא עובד אבל מגגניב!

    כתובת URL מקוצרת:
  • רם חן

    אם הייתי צריך להחליט במציאות מה עדיף לי, הייתי בוחר בשעון שמפגר בדקה בכל יום, כיוון שהייתי יכול לדעת את השעה בכל רגע נתון באותו יום (גם אם היא לא הייתה מדוייקת בדיוק על השנייה), ובכל מקרה, בסוף כל יום הייתי מזיז אותו דקה קדימה. זה אמנם היה מצריך ממני לכוון אותו בכל יום, אבל כשמדובר על שעון עומד שאינו מסייע לי כלל, ברור שזו הייתה ההעדפה של כל אחד מאיתנו.
    בכל מקרה, אם היה עלי לדעת את השעה המדוייקת לטווח הארוך מבלי לכוון את השעון כלל, לואיס קרול צודק בטענתו ששעון שאינו עובד עדיף על שעון המפגר בדקה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • אביקם גזית

    תודה איתי על הערתך והלכתי לבדוק במקורות:כל כתבי לואיס קרול הלא הוא ד"ר צ'רלס דודג'סון , המרצה למתמטיקה מאוניברסיטת אוקספורד.
    צריך לקחת בחשבון את הצד ההומוריסטי של העניין:
    השאלה במקור:
    I have two clocks: one does not go at all, and the other losses a minute a day. Which would you prefer?
    The one which loses a minute a day is only right only once in two years, whereas the other is evidently right as often twice a day.
    לואיס קרול ממשיך בנימה חייכנית ואומר,
    בטח תשאל איך אפשר לדעת מתי תגיע השעה שמראה השעון העומד, נניח שמראה על 8.00.
    והוא עונה: תהיה סבלני וחכה עד שהשעה תגיע
    ...נחמד

    כתובת URL מקוצרת:
  • איתי

    השאלה לא הייתה איזה שעון מראה יותר פעמים שעה נכונה, אלא מה תהיה העדפה אישית, כלומר איזה שעון אוכל לנצל יותר טוב לידיעת השעה הנכונה (דגש על ***ידיעת***).
    לעולם לא אדע מתי השעה נכונה בשעון עומד. שעון עומד זה בדיוק כמו צילום או ציור של שעון המראה שעה כלשהי.
    לעומת זאת, אם ידוע לי שהשעון שלי מפגר בדקה ליום, בקלות אפשר לחשב את השעה לפי מספר הימים שעברו מהפעם האחרונה שכיוונתי אותו.

    כתובת URL מקוצרת:

תגובות אחרונות

טיפש
הולכים להושיב אותי על כיסא חשמלי
גפן ה100ממת
10+29+67-5-8+4+3=100
קומפיוטק
2519
אתה צודק מעניין איך חישבת, אנחנו הרצנו במחשב