חמסה, חמסה, חמסה!

_545לפניכם תרגיל שאינו נכון:

איך אפשר על ידי הוספת גפרור אחד

להפוך את התרגיל לנכון?

 

צריך לנתח צעד-צעד האם אפשר להוסיף גפרור לספרות ולסימנים המופיעים בתרגיל: למשל, אם נוסיף גפרור לספרת ה-5, נקבל או 6 או 9 ולא משנה היכן, לא נקבל תרגיל נכון. בדקו אפשרויות אחרות...

האפשרות לשנות את ה0 ל-8 על ידי הוספת גפרור באמצע גם לא תביא לתרגיל נכון. בצד ימין של התרגיל רשום המספר 550.

צריך לחשוב איך להגיע למספר זה אם בצד שמאל רשומות שלוש ספרות של 5...כמה צריך להוסיף ל-5 כדי לקבל 550???

._545__copy_copy_copy..צריך להוסיף  545 ל-5 כדי לקבל 550. ואיך מקבלים 545? שמים גפרור על סימן ה+ ,באלכסון ומקבלים 4:

 

 

 

 

 

הוספת תגובה

תגובות (6)

  • גלעד

    אפשר גם לשים גפרור אחד באלכסון על סימן השוויון, מה שהופך אותו לסימן חוסר-שוויון :-)

    כתובת URL מקוצרת:
  • מתן

    אם תוסיף גפרור על סימן השווה זה יראה שהשוויון לא שווה וזה גם תשובה נכונה כי הוא באמת לא שווה

    כתובת URL מקוצרת:
  • אופק :

    אני לא יודעת אם יקבלו את הפיתרון שלי אבל חשבתי שאמרו שמוסיפים גפרור אחד אבל לא אמרו אם אפשר להוכריד גפרורים, הייתי מורידה את הפלוסים ועוד גפרור מהשווה ומוסיפה לחמש השמאלי גפרור ובכך מקבלת את התרגיל הבא:955-550 שזה תרגיל הגיוני. אבל לא נראה לי שיקבלו את זה

    כתובת URL מקוצרת:
  • שלי

    תמשיכו להוסיף חידות

    כתובת URL מקוצרת:
  • נימרוד

    550=5+545

    כתובת URL מקוצרת:
  • ע.

    פתרון נחמד אבל חשבתי לפתור אותה בדרך אחרת ע"י הפיכת השיוויון, בקטן.שווה ע"י הוספת גפרור באלכסון מעל השווה.

    כתובת URL מקוצרת:

תגובות אחרונות

שולמית גבריאלוב
גמני שואלת. אולי כדאי להמחיש את הפתרון עם גפרורים.
יבגני
כתבתי תוכנה ואחרי שעות של חישוב (בהתאם לבעיה עם פתרון אקספוננציאלי) קיבלתי פיתרון המצורף בהמשך.הפיתר...
אלי
ילד ראשון לא לקח.השני לקח2.השלישי לקח 1.רביעי לקח 1. חמישילקח 1.שישי לקח1.אז ילד שני נתן לראשון1 כי ...
תהילה
‏מה פתאום יש לפחות ‏שלוש ילדים