כוחו של גפרור...

_13_לפניכם תרגיל בספרות רומיות שאינו נכון: 

9= 1+3

איך אפשר  לקבל תרגיל נכון על ידי העברת/הזזת גפרור אחד למקום אחר?

 

 

צריך לבדוק שיטתית כל גפרור אם אפשר להעבירו לקבל תרגיל נכון. ישנן שתי אפשרויות: או להעביר גפרור כך שהסכום בצד שמאל יהיה 9, או להעביר גפרור כך שהתוצאה בצד ימין תהיה 4...

...את הגפרור הראשון משמאל אי אפשר להזיז כי לא ישאר מה לחבר או מספר לחסר ממנו אם נחליט להזיז גפרור מסימן הפלוס(+). אך אם נזיז את הגפרור מסימן ה+ ונקבל סימן מינוס(-), לא נוכל לקבל תרגיל חיסור נכון ולא משנה היכן נשים את הגפרור שהזזנו. גם משלושת הגפרורים שיוצרים את המספר 3 אי אפשר להעביר גפרור למקום אחר. נקבל במקום 3 את המספר 2, אך במקום היחיד בו אפשר לשים את הגפרור שהזזנו נקבל  II+II השווה ל-4... נראה שהפתרון מצוי בצד ימין ובמספר 4...

._13__copy..אם נזיז את הגפרור שראשו האדום נמצא בצד ימין, קצת ימינה נקבל את הסימן V ויחד עם הגפרור הנמצא לשמאלו יוצרים את המספר 4 בספרות רומיות: IV . נקבל תרגיל נכון: 4=1+3.

 

 

 

 

הוספת תגובה

תגובות (5)

תגובות אחרונות

שולמית גבריאלוב
גמני שואלת. אולי כדאי להמחיש את הפתרון עם גפרורים.
יבגני
כתבתי תוכנה ואחרי שעות של חישוב (בהתאם לבעיה עם פתרון אקספוננציאלי) קיבלתי פיתרון המצורף בהמשך.הפיתר...
אלי
ילד ראשון לא לקח.השני לקח2.השלישי לקח 1.רביעי לקח 1. חמישילקח 1.שישי לקח1.אז ילד שני נתן לראשון1 כי ...
תהילה
‏מה פתאום יש לפחות ‏שלוש ילדים