כיצד נזהה מצבר חדש

החשמל שאנו צורכים ברכב תלוי ללא ספק במצבר. אך כאשר המצבר הישן שובק חיים, מוכרחים לרכוש מצבר חדש ואיכותי. לפני שהמצבר הישן הולך לעולם שכולו טוב, הוא מראה סימני גסיסה. אחד הסימנים הנפוצים הוא בעיה בהתנעת המנוע. הנהג מגלה קושי בהתנעה בכל בוקר, נלחם במפתח המסובב את המנוע וכל זאת לקולות הטרטור הבלתי מלבבים שלו. הסימן השני הוא דעיכה של מערכת החשמל ברכב. בעיה במצבר יכולה להתבטא בלוח מחוונים הדולק באור עמום או במערכת המולטימדיה המתנתקת בכל פעם.

קניית מצבר לרכב

אם עייפתם מהבעיות שלהן גורם המצבר הישן, הגיע הזמן לבחור מצבר חדש ואיכותי. מצבר לרכב צריך להיות מקורי, כך שהוא ימנע מהופעתן של בעיות בלתי צפויות בהמשך. אלה כמה דרכים שנועדו לזהות מצבר מקורי וחדש:

· מצבר ארוז – אחד הסימנים הבולטים לכך שמדובר במצבר חדש ומקורי, ולא במצבר יד שנייה, הוא הגעת המצבר כשהוא ארוז בניילון. עם זאת, ישנם יצרנים בודדים אשר אינם מספקים מצבר בתוך אריזה.

· רכישה ממקור מוכר – קניית המצבר צריכה להתבצע במוסך מוכר. תוכלו לשאול את סוכן הביטוח שלכם לגבי המוסך שאתו הוא עובד, ולפנות למוסך זה בהתאם. אם אין באפשרותכם לעשות זאת, חפשו מוסך מוכר וידוע אשר מספק רכיבים מקוריים.

· מצבר עם אחריות – לכל מצבר צריכה להיות תעודת אחריות, כך שבעת הצורך תוכלו לפנות ליצרן ולבקש ממנו עזרה בתיקון תקלה. משום כך, חשוב להתעקש על תעודת אחריות תקפה למצבר.

· תאריך הייצור – על כל מצבר לרכב מופיע תאריך הייצור שלו. מומלץ לכתוב לעצמכם את התאריך בצד כדי לעקוב אחר תפקודו של המצבר לאורך זמן. תוחלת החיים של מרבית המצברים נעה בין 3 ל-4 שנים, וכך תוכלו לדעת אם המצבר מתקלקל לפני זמנו.

· להתאים מצבר לרכב – אחד הדברים החשובים ביותר שיש לזכור כאשר רוכשים מצבר הוא להתאים את המצבר לסוג הרכב שלכם. ייתכן שמציעים לכם מצבר משוכלל ומקורי, אך אם הוא לא מתאים לרכב הסוזוקי הקטן שלכם, אתם בבעיה. משום כך, יש צורך להתייעץ עם חשמלאי רכב מוסמך אשר יידע להגיד האם אתם צריכים מצבר של 60 אמפר או מצבר של 80 אמפר, ומהו גובה המתח למצבר המתאים ביותר לרכב.

לפנות לחשמלאי מקצועי

אם אתם מחפשים מצבר לרכב, כדאי לפנות לחשמלאי מקצועי. כך תוכלו לקבל ייעץ המתאים לסוג הרכב שלכם, וכן לרכוש מצבר מקורי ואמין. בימינו ישנם אנשי מקצוע רבים בתחום ולא תמיד קל לבחור את האדם הנכון. חפשו חשמלאי מקצועי בעל ניסיון רב בביצוע החלפת מצברים לרכבים. כמו כן, ככל שהחשמלאי מציע תיקונים ושירותים רבים יותר, כל הוא יהיה מקצועי יותר. לדוגמה, תוכלו לשאול אותו לגבי שירות מצבר עד הבית, כדי לחסוך מעצמכם את הטרחה שבגרירת הרכב כל הדרך אל המוסך. בנוסף, ניתן להתייעץ עם חברת הביטוח שלכם או עם הסביבה הקרובה לגבי המלצה על חשמלאי מתאים.

ליייעוץ חינם ומחירון בתחום המצברים בקרו באתר של מאור מצברים בכתובת – מצברים.org.il

הוספת תגובה

תגובות (3)